Olimpik hareketin amacı dünya barışına ve daha iyi bir dünyanın yaratılmasına katkıda bulunmak üzere gençliği hiçbir ayırım gözetmeden ve birbirini anlamaya dostluk dayanışma ve FAİR-PLAY anlayışına gerektiren olimpiyat ruhu içinde spor ile eğitmektir. iç içe geçmiş 5 halka ile simgelenen olimpik hareketin etkinliği evrensel ve kalıcıdır.

4 Şubat 2010 Perşembe

Yalnız Aslan! O, Derya Büyükuncu..

Ev sahipliği yaptığımız Avrupa Kısa Kulvar Yüzme Şampiyonası’nda final yüzen tek Türk sporcusu olan Derya Büyükuncu, Sabah Gazetesi muhabiri Fehmi Özgüler’e konuştu.

Şampiyonaya nasıl hazırlandın?

Her zaman dediğim gibi Amerika’da kendi başına çalıştım. Federasyon tarafından hiçbir imkan sağlanmadan, kendi idman programımı hazırlayıp, kendi kendimin antrenörlüğünü yapıp, kendi derecelerimi tuttum. Doktorum, masörüm de yoktu. Kısaca hiç kimse yoktu. İdman yaparken bir tanrı vardı yukarda ve duyduğum tek şey de kendi nefesimdi. Yanımdaki tek kişi eşim Zehra’ydı. Ben işte böyle hazırlandım şampiyonaya. En iyi derecemi yüzmeyi bekliyordum tabii ama bu sizi nereye koyar onu önceden bilemiyorsunuz. Ama beni en çok rahatsız eden şey birilerinin çıkıp ‘Derya’dan madalya bekliyoruz’ demesi oldu. Çünkü bu hak kimsede yok. Olmaması da lazım… Çünkü bana gereken yardımı kimse yapmadı. Bir şeye ihtiyacın var mı diye arayan soran da olmadı. Ne yiyip içiyorsun, nasıl idman yapıyorsun diyen de… Bir de rakiplerimin bu şampiyonaya nasıl hazırlandığını düşünün. Onlarda 10 varsa ben de 1 bile yoktu ve buna rağmen Avrupa 5′incisi oldum. Benden daha ne bekliyorlar ki! Komik olmasınlar.

Federasyonun seni kampa davet ettiği ancak ‘Çoluk çocukla kampa girmem’ diye geri çevirdiğin iddia ediliyor.

Kesinlikle böyle bir şey yok. Kim söylüyorsa yalan… Kimse de beni kampa davet etmedi. Ben zaten ABD’de çalışıyorum. Federasyon ile arandaki sorun ne?

Bunu kişiler ve kurumlara bağlamaktansa genel olarak konuşmak daha iyi. Ben 15-20 senedir aynı şeyleri söylüyorum. Benim tepkim bir iki isme değil. İsyanım sisteme… Bakın; 10 sene önce x ülkeden bir yüzücü ile aynı dereceyi yüzmüşüm. Ama geçen zamanda ona yatırım yapılıyor, çeşitli imkanlar sağlanıyor. Bana ise yok. Şimdi mantıklı düşünürseniz, benim onunla yarışırken çok çok gerilerde kalmam lazım. Ama ben hala Avrupa 5′ncisi oluyorum. Bu bir mucize değilse, nedir? Buna rağmen insanlar, şu andaki sporcu antrenörleri katmıyorum bunun içine, gelip beni tebrik bile etmediler, final yüzdüğüm için. Telefon bile açmadılar…

Ya sponsorlar…En azından bu şampiyona için sponsor bulamadın mı?

Benim hiç bir zaman sponsorum olmadı. Bu şampiyona için de 10 ay önce bir çok firmaya yazılar yazdım, bire bire görüştüm, neler yapabileceğimi anlattım… Hiçbiri evet demedi. Eğer sponsorum olsaydı ilk ikiye bile girebilir, belki de Avrupa rekoru kırardım.

Gönüllü Antrenör Hazırladı

Galatasaray Atletizm Takımı antrenörlerinden Rıza Yetiş gönüllü olarak beni bu yarışa hazırladı. Değişik bir idman tekniği kullandı. Bütün atletizm camiasına buradan teşekkür ediyorum. Yüzme camiasından ziyade beni atletizm camiası destekledi. 5′nci olduğum zaman onlar benim için bağırdı, beni alkışladı. Ama yüzmeden bunu yapan kimse yoktu.

Bugüne kadar köstek oldular

Bundan önce 5 olimpiyata gittiniz. 2012 Londra Olimpiyaları’na da giderseniz bu bir dünya rekoru olacak. Ne düşünüyorsunuz?

Gidersem olacak. Ama imkan sağlayacaklar mı bunu göreceğiz. Ama ben şahsi imkanlarımla da olsa gitmek isterim. Ben kendime güveniyorum ama bana destek mi olacaklar köstek mi? Bu zamana kadar köstek oldular ve buna rağmen başarılı oldum. Kuyumu kazmalarına, arkamdan konuşmalarına ve bana iftira atmalarına rağmen başarılı oldum. Bir de destek olsalar acaba neler yapardım. İnsanlar ellerini vicdanlarına koysunlar ve bunu bir düşünsünler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder